لایحه تاخیرات

لایحه تاخیرات پروژه | نمونه فرم گزارش (قالب) و جداول لایحه تاخیرات پروژه + دانلود

لایحه تاخیرات پروژه چیست و  چه هنگامی استفاده می شود؟ اهمیت این سند فنی در هر پروژه به چه علت است؟

تاخیر غیر مجاز یا خسارت تاخیر در تحویل پروژه جملاتی بسیار آزار دهنده برای پیمانکاران پروژه های عمرانی است. دلیل آزاردهنده بودن آن ، قوانین سخت گیرانه و جریمه هایی است که در شرایط عمومی پیمان (نشریه ۴۳۱۱ و …) برای تاخیرات غیر مجاز پیمانکار در اتمام کار و تحویل آن به کارفرما در نظر گرفته شده است.

به همین دلیل پیمانکار تمام تلاش و کوشش خودش را بکار می گیرد تا پروژه را در چارچوب زمانی مشخص شده به اتمام رسانده و تحویل کارفرما دهد. اما چون اشاره به تاخیرات غیرمجاز شد ، پس می توان نتیجه گرفت که تاخیر مجاز نیز در چارچوب پروژه ها وجود دارد.

تا به اینجا گفته شد که پیمانکار تا حد امکان کوشش خود را خواهد نمود تا از تاخیر در تحویل پروژه اجتناب کند ، اما گاهاً شرایط پیش بینی نشده ای (مانند شرایط جوی نامناسب، تاخیر در تحویل زمین به پیمانکار ،ابلاغ دستور کارهای اضافه کاری، تاخیر در پرداخت صورت وضعیت و …) به وجود خواهد آمد که کارفرما را مجاب می نماید که تحت آن شرایط ، تاخیر پیش آمده را مجاز محسوب نموده و مدت تاخیر پیش آمده را نیز به مدت پیمان بیافزاید.

به همین دلیل شاید یکی از مهمترین وظایفی که دفترفنی پروژه خواهند داشت، تهیه و ارائه پکیج مدارک و مستندات تاخیرات مجاز تحت عنوان “لایحه تاخیرات” است. بنابراین مهمترین چالش روبه روی مدیران و سرپرستان این قسمت، داشتن الگوی مناسب جهت طبقه بندی و ارائه مدارک و مستندات و همچنین محاسبه تاخیر ناشی از دیرکرد در پرداخت صورت وضعیت ها طبق بخشنامه های ۵۰۹۰ سازمان مدیریت خواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یکی از دیگر از نمونه فرم ها و قالب گزارش های کاربردی لایحه تأخیرات را تهیه و برای فعالین این بخش در دسترس قرار دهیم.

نمونه لایحه تاخیرات آماده شده، شامل دو قسمت بوده که بخش اول خود گزارش لایحه تاخیرات با فرمت pdf  با نمونه نامه های مستند منضم به آن و قسمت دوم فرم تهیه شده تحت Excel بوده که متشکل از دو شیت مجزا است . در شیت اول “جدول محاسبه تمدید مدت پیمان پروژه” با در نظر گرفتن همپوشانی های مختلف (از قبیل شرایط جوی ، دستورکارهای اضاقه کاری ، افزایش یا کاهش حجم عملیات احجام پروژه و …) قرار دارد.اما در شیت دوم جدول ” لایحه تاخیرات ذکر شده ، محاسبه تمدید مدت پیمان ناشی از تاخیر در پرداختها” قرار دارد که مبنای محاسباتی آن بخشنامه ۵۰۹۰ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد.

تدکر۱: نمونه لایحه تاخیرات پروژه ای  که توسط این سایت تهیه و ارائه گردیده ، کاملاً اصیل کاربردی بوده  و به جهت در نظر گرفتن بحث آموزشی آن، مطالب داخل جدول پاک نگردیده، تا تهیه کننده لایحه تاخیرات بتواند درک درستی از چگونگی تکمیل آن داشته باشد. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر داشتن الگویی مناسب، داشتن تجربه و مهارت کافی در قسمت های مختلف دفتر فنی از نیازهای اساسی تهیه این سند مهم و کاربردی است.

تدکر۲: این فایل برای آن دسته از مهندسین و همکارانی زیر که به دنبال راهکاری جامع و یا آموزشی کامل جهت تهیه لایحه تاخیرات هستند ، توصیه نمی شود. همچنین به جهت شفاف‌سازی بیشتر محتویات فایل به صورت دقیق شرح داده شده ، لذا خواهشمندیم قبل از هرگونه خریدی ابتدا توضیحات معرفی فایل را مطالعه نموده و چنانچه ارزش تجربه و وقت ما برا تهیه این نمونه گزارش واقعی در قبال قیمت تعیین شده از نظر شما گزاف و بیهوده به نظر می رسد، از خرید این فایل امتناع کنید.

نکته مهم و قابل تأمل برای استفاده کنندگان محصولات این وب سایت ، بخصوص در بخش نمونه لایحه تأخیرات ، این است که شما کاربران و همکاران محترم می توانید با تهیه این محصولات و مطالعه دقیق آنها پی به رمز و راز چگونگی نهیه یک لایحه تأخیرات کامل برده و از آن در کارهای خود بهره ببرید. دقت داشته باشید که قیمت این محصولات را کاملاً مقرون به صرفه اعلام گردیده و اگر کمی با بحث لایحه تاخیرات و قیمت های تهیه آن در امور مهندسی و دفتر فنی  آشنایی داشته باشید ، به این مسئله پی خواهید برد که داشتن علم چگونگی تهیه این گزارش مهم و کاربردی تا چه اندازه  به لحاظ اقتصادی برای شما سودآور و مفید خواهد بود.

هشدار: طی بررسی های به عمل آمده، متوجه شده ایم که برخی از سایت ها با استفاده از توضیحات معرفی فایل های عمران F1  و کپی برداری ناقص سعی در سودجویی و کلاهبرداری دارند . به همین دلیل  اکیداً توصیه می شود که به هیچ وجه خریدی از این گونه از سایت ها انجام ندهید؛ زیرا علاوه بر اینکه تمامی فایل های مربوطه ناقص است ، مسئولین این وب سایت ها نیز فاقد دانش تخصصی در این زمینه بوده و بنابراین توانایی ارائه پشتیبانی فنی و تخصصی را نخواهند داشت.

خرید و دانلود فوری از لینک زیر:

۱۲۰,۰۰۰ تومان ۸۴,۰۰۰ تومانخرید و دانلود فوری

همچنین ببینید

تجزیه بها فهرست بها سال 1397

تجزیه بها فهرست بها سال ۱۳۹۷+ دانلود رایگان

تجزیه بها فهرست بها سال ۱۳۹۷ ابلاغ و منتشر شد! بعد از گذشت حدود ۶ …

۱۵ نظر

  1. سلام
    خسته نباشید،من از این خرید راضی ام امدوارم موفق باشید.

  2. کرامت پرهیزکار

    سلام من همین الان خریدم ولی هنوز ارسال نشده .

    • سلام و احترام
      لینک دانلود فایل، پس از خرید سریعا و به صورت خودکار به آدرس ایمیل شما ارسال می شود، لطفاً ایمیل خود را چک نمایید.
      ضمن اینکه پس از پرداخت نیز امکان دانلود فایل نیز فراهم شده است.
      لطفاً جهت کسب راهنمایی بیشتر از منوی بالای سایت ، بخش “راهنمایی خرید” را مطالعه نمایید.
      و همچنین برای دریافت سریع تر پاسخ سوالات و مشکلات خود از بخش “ارتباط با ما” استفاده کنید.

      موفق باشید.

  3. از پشتیبانی سریع و کاملتون ممنونم .
    بالاخره یک نمونه کامل پیدا شد چون تا حالا هر چی پیدا کردم ناقص و بی سر و ته بود
    ولی این یکی واقعا کامل بود مخصوصا فایل اکسل و پی دی اف
    ازتون یک راهنمایی هم میخواستم
    جزوه و یا یک راهنمای آموزشی کاملی برای آموزش بیشتر که بشه ازش تو هر پروژه ای استفاده کنم در این زمینه وجود داره؟
    باز هم ممنونم

    • با سلام و احترام
      متشکریم از ارسال نظرتون،در خصوص سوالتون باید عرض کنیم که تا آنجایی که ما بررسی کرده ایم فایل ، کتاب و یا جزوه کاملی در این زمینه وجود نداشته (حداقل ما پیدا نکردیم!) ولی در حال تدوین یک دستورالعمل و فایل آموزشی ویژه ای در این خصوص هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر مراحل بتوانیم هر چه سریعتر آن را در دسترس کلیه کاربران و اعضای محترم سایت قرار دهید.
      موفق باشید.

  4. سلام ، مهندس دستتون درد نکنه خداییش کارم راه افتاد و خودتون هم خیلی گل هستین از اینکه به همه سوالاتم صبورانه جواب دادین ممنونم
    ای کاش همه سایت ها پشتیبانیشون مثل شما باشه و اینقدر دقیق و سریع پاسخگو سوالات باشند.
    امیدوارم راهتون رو پر قدرت ادامه بدید.
    باز هم ممنونم

    • سلام و احترام
      متشکرم از ارسال نظر شما دوست و همکار گرامی. مرسی از اظهار لطفتون ، سعی ما بر اینه که تا جایی که برای من و همکارانم مقدور هست مشکلات تمامی همکاران رو برطرف کنیم. بی شک ارسال نظر شما باعث دلگرمی بیش از پیش ما خواهد بود.
      مؤید باشید.

  5. سلام . خسته نباشید
    امروز خرید کردم ولی فایل برام ارسال نشده

    • سلام و وقت بخیر
      مشکل شما بررسی شد، دلیل عدم دریافت برای شما این بود که آدرس ایمیل خود را با WWW وارد کرده اید. یک نسخه از صورتحساب و لینک دانلود به آدرس صحیح ایمیل شما ارسال گردید.
      با احترام.

      • سلام و وقت بخیر
        شما چون آدرس ایمیل خود را همراه با پیشوند (www) وارد نموده اید ، ارسال ایمیل های اطلاع رسانی حاوی صورتحساب و لینک دانلود (که پس از خرید به صورت خودکار ارسال می شود)، با خطا مواجه گردیده است.
        بنابراین لینک دانلود فایل مجدداً برای شما ارسال به صورت دستی به آدرس ایمیل جنابعالی ارسال گردید.
        با احترام
        پشتیبانی عمران F1

  6. باسلام
    یک فایل اکسل ضعیف و سه صفحه متن ضعیف تر نتیجه خرید بده بوده است.
    از خریدم بسیار ناراضی هستم.
    بسیار متأسفم

    • دوست عزیز
      سلام
      ضمن تشکر از ارسال نظرتون
      بهتر بود به جای استفاده از کلمه “ضعیف” ایراد فنی از دیدگاه خودتون رو دقیق شرح میدادین تا هم ما متوجه ضعف کار خودمون بشیم و هم در صورت وجود اشتباه یا هر گونه مغایرت بین توضیحات معرفی فایل ارائه شده با فایل مد نظر شما، به عنوان کمترین کار وجه پرداختی تون به شما عودت داده می شد.
      در نظر پایان این نکته رو هم مد نظر داشته باشید که همان ۳ صفحه اکسل (ضعیف از نظر شما) به همراه فایل pdf و تصویر نامه های فنی نتیجه مطالعه و تجربه ما در یک پروژه حقیقی در ارائه گزارش تاخیرات بوده و در توضیحات فایل به وضوح این مطلب شرح داده شده است.
      با احترام

  7. بی ارزش ترین فایلی که به عمرم خریدم همین بود یه نمونه pdf تاخیرات سه صفحه ای که ۳۸ تومن برات آبمیخوره فایل اکسلش هم فرمول نویسی نداره و در حد یه pdf سادس

    • سلام…
      دوست عزیز ضمن تشکر از ارسال نظرتون. فایل اکسل فرموله هست‌‌‌…
      همچنین اگر فکر می کنین مغایرتی بین توضیحات معرفی فایل و فایل دریافتی وجود داره.. به بخش “تماس با ما” اطلاع دهید تا وجه پرداختی شما عودت داده شود.

      موفق باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code