قرارداد سفت کاری ساختمان

قرارداد سفت کاری ساختمان، نکات تهیه و تنظیم + دانلود نمونه قرارداد تحت Word

قرارداد سفت کاری ساختمان

سفت کاری ساختمان به مجموعه عملیات اجرای (خاکبرداری و پی کنی، اجرای فونداسیون، تهیه، نصب و اجرای اسکلت فلزی یا بتنی ، اجرای سقف ها و نصب چهارچوب های فلزی ، شیب بندی پشت بام و هر آنچه که مربوط به ساختار کلی یک ساختمان بوده ) ، “عملیات سفت کاری” نامیده می شود. در ساخت و ساز های معمولی و مرسوم در کشور ، معمولاً به جهت سهولت و تسریع در فرایند ساخت و سازهای ساختمان ها به خصوص ساختمانی مسکونی ، اجرای این بخش از عملیات ساختمان به اشخاص حقیقی و گاهاً حقوقی ، کارآشنا و به اصطلاح کاربلد در قالب قرارداد اجرای عملیات سفت کاری ساختمان واگذار می گردد. اما برخی اوقات به علت کمبود آگاهی صاحب ملک و یا به عبارتی کارفرما ، این نوع از قراردادها، به لحاظ حقوقی و فنی ، کاملاً با نقص تهیه و تنظیم می گردد.

یک قرارداد سفت کاری ساختمان کامل باید نکات زیر را در برگیرد:

  • موضوع قرارداد (شرح کامل کلیه عملیات اجرایی مورد نظر در اجرا با اشاره به نقشه ها)
  • مدت زمان اجرای قرارداد
  • تعهدات پیمانکاری (این تعهدات باید شامل شرح کامل کلیه کنترل های اجرایی و فنی که از سوی مهندس ناظر و یا کارفرما صورت می گیرد، باشد)
  • تعهدات کارفرما (در حین انجام یک قراداد کارفرما با “صاحب ملک” تعهداتی خواهد داشت که در قرارداد بایستی بصورت کامل شرح داده شود.)
  • مبلغ قرارداد
  • نحوه پرداخت و کسورات پیمانکار
  • و ….

نکات بالا تنها بخشی از بندهایی است که بایستی در یک نمونه قرارداد سفت کاری ساختمان وجود داشته باشد. نکاتی که شاید در هر نوع قراردادی وجود خواهد داشت ، ولی هر یک از زیر بخش های آنها دارای نکاتی بسیار ریزی هستند که بایستی به آنها دقت زیادی شود، که در غیر این صورت امکان بروز اختلافات بسیار بین دو طرف قرارداد خواهد شد و در بسیاری از موارد به دلیل وجود خلأهای بسیار در این نوع از قراردادها، معمولاً اختلاف بیشتر شده و کار به مراجع قضایی نیز خواهد کشید. بنابراین بایستی در تهیه و تنظیم یک قرارداد سفت کاری حداکثر دقت بکار گرفته شده و از کوچکترین نکات و ذکر آن در قرارداد به صورت سطحی عبور نکنید. شاید مهمترین بخش اختلاف در این نوع از قراردادها ، بخش مشخصات فنی و نحوه کنترل های مهندسی و همچنین قسمت پرداخت حق الزحمه پیمانکار باشد. بنابراین بر روی این قسمتها بایستی تمرکز بیشتری به خرج داده و آن را بصورت کامل تهیه و تنظیم نمایید.

به اطلاع کاربران گرامی می رسانیم این محصول به مدت بیش از دو سال در سایت ما به رایگان در دسترس کاربران گرامی قرار گرفته بود اما از آنجا که به علت تورم بیش از حد هزینه های تعمیر و نگهداری وبسایت به ناچار مجبور شدیم برای پوشش این هزینه ها مبلغ ناچیزی را برای این محصول تعیین نماییم . از اینکه با خرید این محصول ما رو در حفظ و بهبود مطالب سایت حمایت می کنید از شما متشکریم . (با احترام مدیریت عمران F1)

۳۹,۰۰۰ تومانخرید و دانلود فوری

همچنین ببینید

تجزیه بها فهرست بها سال 1397

تجزیه بها فهرست بها سال ۱۳۹۷+ دانلود رایگان

تجزیه بها فهرست بها سال ۱۳۹۷ ابلاغ و منتشر شد! بعد از گذشت حدود ۶ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code